Grafikai alapfogalmak

FogalomMit is jelent?Hol találtam?
PixelgrafikaA pixelgrafikus képek az egyes képpontokat egymás mellett sorokban, és egymás alatt oszlopokban helyezik el (ún. mátrixban). forrás
Additív színkeverésAz additív (összeadó) színingerkeverés a fények és az optikai elvű színkeverés modellje. forrás
RGBA hexadecimális színkód az RRGGBB számkombinációból áll, ahol a RR (Red) pirosat, a GG (Green) zöldet, és BB (Blue) kéket jelentenek. Az RR, GG, és BB hexadecimális integerek, amelyek a 00-tól az FF értékekig terjednek meghatározva ezzel a szín intenzitását. forrás
SzínmélységA számítógépes grafikában a színmélység (bit depth vagy colour depth) az a száma, amely az egy raszter grafikus kép egy pixelében található színek számát mutatja. forrás
Alfa csatornaAz Alfa csatornával a textúra helyi láthatatlansága állítható be. forrás
dpiA DPI (dots per inch, pont per hüvelyk) és a vele rokon PPI (pixels per inch, képelem per hüvelyk) a nyomtatók és kijelzők pont-, illetve pixelsűrűségének jellemzésére szolgáló mértékegységek forrás
SVGScalable Vector Graphics) Az SVG egy XML alapú leíró nyelv, kétdimenziós, statikus és mozgó vektorgrafikák meghatározására. forrás

Színkeverés

Színek megadása

Szín neveRGB kód tizenhatos számrendszerbenRGB kód tizes számrendszerben
red(piros)#FF0000rgb(255,0,0)
blue (kék)#CCF5FFrgb(204,245,255)
black (fekete)#00000000rgb(0,0,0)
pink#ff00ffrgb(255,0,255)
aqua#00ffffrtg (0,255,255)
light red (halványpiros)#FA8072rgb(250, 128, 114)
levendula#d9b3ffrgb(217,179,255)